A kiejtéstől eltérően írt betűkapcsolatokat gyakoroltuk ilyen rendhagyó módon 🙂
Az egyik gyerkőc húzott egy szót, majd felolvasta fonetikusan, kicsit sem segítve a másikat. Nálunk ez a szó most a “kilyukatt” volt.
Lehetett volna a “mulacság”, az “eccer”, az “heccség”, “szabacság”, a “lécci” is .
A másik gyerkőcnek ki kellett találnia, melyik problémás betűkapcsolatot tartalmazza a szó és abba a színes tálkába ejteni a guruló kék golyót. Esetünkben ez a narancssárga tálka volt. Ha sikerült beleejtenie 6 próbálkozásból, két pontot kapott, ha nem sikerült beleejtenie, de meg tudta mondani a jó választ, akkor is kapott egy pontot.
Hogy miért jó így játszani?
Melyik helyesírási nehézséggel küzdő gyermek szeret a betűkkel bűvészkedni? Ki olvassa el önszántából azokat a betűkapcsolatokat, amelyek találkozása egy szóban “másképp írjuk-másképp ejtjük” helyzetet eredményez? Szerintem semelyik. Itt viszont nem tanulunk, hanem ügyességi játékot játszunk. Pontokat gyűjtünk, nálunk most a fiúk fejenként 10 kártyát akartak megszerezni.
Ehhez 10 alkalommal kellett szótövet elemezni és átgondolni, melyik betűkapcsolat van a szóban. Egy kártya megszerzésére 6 lehetőség adódott. Mi most játszottunk először ilyet, tehát a kék golyó az 5. vagy a 6. alkalomra pottyant a megfelelő helyre. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 50-60 alkalommal olvasták el a problémás betűkapcsolatokat.
Eközben drukkoltak a másiknak, alig várták, hogy ők jöjjenek majd azzal zártuk a játékot, hogy ilyet máskor is kell még játszanunk!